Miyamoto először iJustine-nak adott interjújában arról beszélt, hogy minden eddiginél nagyobb játékvilág milyen hatással lesz az élményre:
“A Zelda játékokkal mindig arra törekedtünk, hogy amikor belépsz Hyrule hatalmas világába, számos felfedeznivaló dolog várjon. A hardveres korlátok miatt azonban részekre kellett szednünk a világot, és úgy összerakni azokat a részeket, hogy egy nagy világ érzetét keltsék. A Wii U-nak köszönhetően most foghatunk egy akkora világot, mint ami a Twilight Princess-ben volt, és azt mondhatjuk, hogy legyenek ekkorák az egyes részek.”
“Néha még akár azt is elfelejtheted, mi is az épp aktuális feladatod, hiszen annyi dolgod lesz a világban. Úgy tervezzük a játékot, hogy nem muszáj túlzottan hosszú ideig játszanod alkalmanénk, hanem a modern életmódnak megfelelően leülhess egy picit gondolkodni, kitűzhess egy célt magad elé, megcsináld a kérdéses feladatot, aztán szünetet tarthass.”
Az ABC News-nak később azt nyilatkozta, hogy ez a hatalmas világ jóval dinamikusabb lesz, mint eddig:
“Erről nem beszélhetek sokat, de többek között most épp azon dolgozunk, hogy a játékvilág a játékos cselekedetei, döntései függvényében változzon.”